Įdomus ir įtraukiantis straipsnis didina žinomumą, formuoja pasitikėjimą jūsų įmone ar asmeniu, taip pat gali būti naudojamas vidiniam arba išoriniam SEO. Tokį tekstą galima skelbti savo svetainėje ir dalintis socialinėje medijoje, arba siųsti naujienų portalams ar populiariems tinklaraščiams. Pasirinkimas priklauso nuo jūsų tikslų ir skiriamo biudžeto. Tačiau pirma reikia žinoti, kaip parengti kokybišką straipsnį.

Pirmas žingsnis – aktualios temos pasirinkimas

Net jei jūs prekiaujate vienu produktu ar teikiate vieną paslaugą, galima rasti įvairių siaurų temų ir skirtingų požiūrio taškų. Pavyzdžiui, prekiaujate brangiais, aukštos kokybės dulkių siurbliais ir apie ką galite parašyti:

  • kaip kokybiškai ir teisingai naudotis dulkių siurbliu, kad namai būtų švarūs;
  • pristatyti dažniai daromas klaidas, naudojantis dulkių siurbliu;
  • aptarti dulkių siurblio priežiūros ir tausojimo aktualijas;
  • pateikti įvairių namų priežiūros patarimų;
  • ir t.t.

O tokios paslaugos kaip: maitinimas, kirpimas, odos priežiūra, sportas, kineziterapija ir t.t., kur viena paslauga yra plati bei daugiafunkcė, galima papasakoti tikrai daug.

Žinoma, platus temų pasirinkimas ne visada palengvina šį kūrybinį procesą, nes pradedama dvejoti nuo ko pradėti ir kaip formuoti straipsnių strategiją. Todėl galima ir rekomenduojama atsižvelgti į sezoniškumą, laikotarpio aktualijas. Tarkime, jūs prekiaujate sodo įrankiais ir sėklomis, todėl sodininkystės tema prieš Šv. Kalėdas tikrai mažai kam rūpės. Tačiau sausio antroje pusėje pats laikas pradėti su sodu ir auginimu susijusių temų straipsnių ciklą.

Ne mažiau svarbu ir įvykių srautas. Nutikus kažkokiam valstybinio lygio skandalui, jūsų tema gali likti nepastebėta ne tik žurnalistų, bet ir skaitytojų.

Taigi, temas ir potemes rinkitės atsižvelgdami į laikotarpį bei tų dienų aktualijas.

Išsirinkote temą? Kitas žingsnis – turinio planas

Pats elementariausias pavyzdys – per literatūros pamokas rašytas planelis. Aiškiai ir paprastai pasižymėkite kiek galėtų būti potemių, pastraipų ir kas jose turėtų būti aptarta. Kai įgusite, nebereikės nieko žymėtis, automatiškai žinosite ką ir po ko rašyti. Žinoma, plano bent jau mintyse vis tiek prireiks.

Svarbu! Susiplanuokite stiprius akcentus taip, kad pritrauktų ir išlaikytų dėmesį. Dėl to svarbi įtraukianti pradžia, vidurys ir pabaiga. Perskaitęs straipsnį, žmogus turėtų imtis kažkokio veiksmo – nuo nuomonės keitimo iki prekės ar paslaugos įsigijimo.

Detaliau dėstymą ir turinį aptarsime kitame straipsnyje.  

Parengė Rūta Steponavičienė