Viena iš priežasčių, kodėl žmonės neskaito jūsų tekstų (o tiek jūs, tiek Google paieškos robotukai norite, kad jie būtų skaitomi), gali būti ta, kad jie tiesiog „neskaniai“ ir nepatogiai pateikti.

Jei nuėję į restoraną,  savo užsakytą patiekalą gausite tokiu pavidalu, kad į jį pažvelgus, ragauti nebesinorės, o stalo įrankius padavėjas pasiūlys  susirasti patiems –  ten daugiau ko gero nebegrįšite. Lygiai tas pats ir su jūsų svetainės tekstais: jie privalo būti patogūs skaitymui bei estetiškai pateikti. Vartotojas šiuo metu tampa vis labiau išlepintas gausios pasiūlos, vis labiau išprusęs ir, deja, bet vis labiau skubantis. Jei atsivertęs jūsų svetainę ir permetęs ją akimis, suvokia, kad jis nesupranta, apie ką čia kalbama – žmogus tiesiog ją uždarys ir negaiš savo laiko.

Svarbūs struktūriniai teksto elementai

Teisingai ir tvarkingai suformatuotą tekstą perskaityti ir suvokti žymiai paprasčiau (ir greičiau). Kompiuterio, išmaniojo telefono ar planšetės ekrane esantį tekstą mūsų akis visų pirma perbėga – savotiškai nuskenuoja – bei per keletą sekundžių įvertina, ar naudinga/įdomi mums ši informacija ir ar mes norime į tai nuodugniau pasigilinti. Kad palengvintume akims šį darbą, naudojame tam tikrus struktūrinius teksto elementus, kuriuos ir aptarsime šiame straipsnyje.

Antraštės

Jos turėtų būti ryškesnės bei parašytos didesniu šriftu nei pats tekstas. Apie jų sudarymą galima būtų sukurti  atskirą straipsnelį, tačiau pagrindinis reikalavimas  tas, kad antraštė turi aiškiai atspindėti, apie ką bus kalbama tekste. Tai reiškia, kad skaitytojas pagal antraštę turi iš karto suvokti, ar ši tema jam aktuali ir ar jis nori skaityti.

Vidinės antraštės

Jos taip pat turėtų būti paryškintos bei kiek stambesnio šrifto nei pagrindinis tekstas. Vidinės antraštės suskaido jūsų tekstą į mažesnes potemes. Skaitytojas, permetęs jas akimis, turėtų suprasti, kokie pagrindiniai klausimai bus nagrinėjami šiame tekste.

Teksto skaidymas į pastraipas

Tai privaloma. Pastraipos suskaido tekstą į mažesnius „kąsnelius“, kuriuos lengviau „sukramtyti“. Akims žymiai sunkiau „nuskenuoti“ vientisą, niekaip neskaidytą, per visą ekraną besidriekiantį tekstą ir, radusios tokį, jos tiesiog nenori vargintis. Galite tiesiog palyginti, kuris iš šiame pavyzdyje pateiktų tekstų atrodo lengviau perskaitomas ir malonesnis akims.

Tinkamai parinktas šriftas

Šriftai turi būti aiškūs, nevarginantys akies. Labai sunku skaityti tekstą, kurį reikia „prisizūminti“, kuris yra per daug sugrūstas ar per daug įmantrus. Akį taip pat erzina iš kitų raidžių išsiskiriančios lietuviškos „ž“, „ą“, „ė“, jei parinktas šriftas nėra pritaikytas lietuviškai klaviatūrai. Žmogus, radęs jūsų svetainėje ilgą mirguliuojantį tekstą su į akis lendančiomis lietuviškomis raidėmis, tiesiog ją uždarys.

Sąrašai

Jie gali būti sunumeruoti, išskirti brūkšneliais ar kitokiais ženklais. Tekste esantis sąrašas:

  • patraukia skaitytojo akį;
  • padeda lengviau atkreipti dėmesį į tam tikrus svarbius punktus;
  • leidžia lengviau tuos punktus įsiminti ar juos antrą kartą greitai rasti tekste, jei to reikia;
  • suteikia tekstui daugiau tvarkos ir aiškumo.

Paryškintos mintys

Su ryškinimais persistengti tikrai nereikia, kad akyse mirgėti nepradėtų, bet esmines mintis išskirti verta. Tai galima padaryti:

  • pastorinant raides su BOLD funkcija;
  • rašant DIDŽIOSIOMIS raidėmis;
  • nuspalvinant raides kitokia spalva;
  • kai kuriuos žodžius užrašant pasviruoju šriftu.

Tik nesugalvokite į vieną vietą sudėti visų paryškinimo metodų, kokius tik mokate.

Paveikslėliai ir iliustracijos

Google paieškos sistema į pačius paveikslėlius nereaguoja (tik į jų failų pavadinimus), tačiau tinkamos teksto iliustracijos padeda jūsų svetainės lankytojams geriau suprasti pateiktą informaciją. Taip pat akis žymiai mažiau pavargsta, jei gali nuo teksto peršokti prie vaizdo ir vėl prie teksto.

Tinkamas teksto ilgis

Šiuo metu Google mėgsta ilgesnius tekstus, kurie liaudyje dar vadinami „paklodėmis“. Mes, norėdami įtikti paieškos sistemos robotukams, dažnai imamės tų „paklodžių“ rašymo. Tačiau tendencija tokia, kad vartotojai, interneto naršytojai, tomis „paklodėmis“ per daug nesižavi. Taigi, turime šiokį tokį nesusipratimą, kurį išspręsti galime:

  • užpildydami svetainę mūsų tikslinei auditoriai įdomiais tekstais bei aktualia informacija;
  • patogiai bei tvarkingai išdėliodami tekstus svetainėje;
  • neperspausdami su tekstų ilgiu (geriau 500 žodžių naudingo turinio nei dar plius 200 žodžių neįdomios beletristikos, skirtos tik praplėsti teksto apimtį).

Jūsų svetainės lankytojas tikrai perskaitys ir ilgesnį tekstą, jei šis jam pasirodys naudingas, įdomus, aiškus ir nevarginantis nei akių, nei galvos.  Tuo tarpu net ir trumpesnis tekstas, kurį skaitant reikia pasitelkti papildomus smegenų resursus iššifravimui, kas juo norima pasakyti, kuris surašytas padrikai, ar akis varginančiu šriftu, bus tiesiog išjungiamas.