Prekių ir paslaugų pasiūla virtualioje erdvėje šiuo metu gausi, kaip niekad. Karantino metu nemažai verslų dar stipriau ėmėsi veikti online režimu, todėl veiksmas virtualioje erdvėje suintensyvėjo. Vartotojai tampa vis išrankesni, reiklesni, labiau išprusę bei labiau išlepę. Tenka su tuo susitaikyti ir prisitaikyti – ir išmokti kažkuo išsiskirti šioje informacijos jūroje, nebijoti tapti įdomesniu už kitus, šiek tiek kitokiu. 

Taigi, kažkokia beletristika apie nieką, į kurią sukaišioti SEO raktiniai žodžiai – tikrai ne tai, ką klientai turėtų išvysti jūsų puslapyje. Deja, vis dar daug kur galima rasti svetaines, užpildytas „saugiais“ tekstais. 

Kas yra „saugus“ tekstas?

Toks tekstas gali būti net labai tvarkingas, atitinkantis rašybos, skyrybos ir visokias kitokias taisykles, tačiau jis nuobodus, daug kartų jau kažkur matytas, toks, kokius galima rasti daugumoje kitų svetainių.

O jeigu pastatytumėte save į savo potencialaus kliento poziciją? Įsivaizduokite, ieškote, kas pasirūpintų jūsų šventės floristinėmis dekoracijomis ir užeinate į vieną svetainę, kurioje:

  • siūlomos patyrusių, savo darbą mylinčių profesionalių floristų paslaugos;
  • matote, kad čia dirbantys specialistai nuolat tobulinasi įvairiuose kursuose;
  • puokštės ir kitos dekoracijos į jūsų šventę atgabenamos ir paskui išgabenamos be jūsų įsikišimo.

Tada užsukate į kitą panašaus pobūdžio svetainę ir perskaitote tą pačią, tik kitais žodžiais išdėstytą informaciją. Tekstai, be to, kas jau paminėta, gausiai praturtinti tokiais žodžiais ir frazėmis, kaip: kokybiškos paslaugos, ilgametė patirtis, išskirtinė kokybė, savo darbą mylinčių profesionalų komanda, nuolat kelianti savo kvalifikaciją…. Ir, deja, nė žodžio apie tai, kodėl klientas turėtų rinktis būtent jus…

„Saugus“ tekstas pasižymi tokiomis savybėmis:

  • jis yra standartinis;
  • niekuo neišsiskiriantis;
  • neįsimintinas;
  • jame nėra nieko apie jūsų asmeninę patirtį, jūsų sėkmes ar nesėkmes;
  • jis pilnas daugybę kartų kažkur jau matytų ir skaitytų frazių, prisirankiotų iš kitų tekstų;
  • jame nemažai kalbama apie tai, kokie jūs nuostabūs (arba jūsų prekės bei paslaugos), bet tai, ką galite suteikti savo klientui, nustumiama į antrą (ar net trečią) planą.

Toks tekstas, net tvarkingai bei be klaidų surašytas ir praturtintas reikiamais raktažodžiais, labai sėkmingai praslysta pro interneto vartotojų akis ir akimirksniu dingsta iš atminties. Žmonės ieško to, kas įdomu, aktualu ir vertinga jiems. Net jūsų skyrelyje „Apie mus“ jie nesąmoningai tikisi rasti kažką apie save.  Jei šis atradimas įvyksta, tada jiems jau gali tapti įdomu ir tai, kiek metų jūs  savo srityje dirbate, kokią patirtį turite sukaupę bei kokius kursus baigėte.

Suprantama, yra nemažai temų ir sričių, kuriose sukurti ir prigalvoti kažko ypatingai naujo, sunku. Vis tik bet kokiu atveju verta pagalvoti, kokia klientui įdomesne ir naudingesne informacija galima bent iš dalies pakeisti tuos visus begalę kartų jau kažkur skaitytus reikalus.

Parengė Jurgita Barišauskienė