Tekstų rašymas

Ar žinote, kodėl tekstų rašymas viena iš svarbių pardavimo proceso dalių?

Tekstų rengimas – jūsų verslo plėtrai

Tekstų rašymas – tai procesas, kuriam smulkaus verslo atstovai dažnai neturi pakankamai laiko, energijos ar įgūdžių. O gal tiesiog nėra noro, nes ir taip yra daugybė kitų svarbesnių reikalų. Būtent todėl nemažai verslų ieško tekstų rašytojų, sugebančių užpildyti jų interneto svetaines, elektronines parduotuves ar socialinių tinklų paskyras kokybišku, potencialiems klientams patraukliu turiniu.

Jeigu tekstų rašymas ir jums nemielas procesas, kuriam nėra nei laiko, nei noro, „Tekstai Jūsų Sėkmei” komanda mielai padės.

„Tekstai Jūsų Sėkmei” paslaugos verslui

k

Tekstai svetainėms

  • Reprezentacinis prisistatymas
  • Reklama ir paslaugų pasiūlymai
  • SEO tekstai
  • Copywriting / parduodantys tekstai vieno puslapio pasiūlymams

 

Tekstai el. parduotuvėms

  • Prekių aprašymai
  • Kategorijų aprašymai
  • Meta aprašymai
  • Reklaminiai pasiūlymai
  • Reprezentaciniai tekstai

 

Tekstai Blog'ams

  • Idėjų pasiūlymai
  • Įvairūs patarimai
  • Apžvalgos ir analizės
  • SEO straipsniai
  • Prekių ar paslaugų reprezentacija

 

Kodėl verta tekstų rašymą patikėti žmogui, kuris turi tame patirties?

  • Jis atliks tai greičiau, nes tekstų rašymas jam kasdienė duona.
  • Jei šis asmuo jau ne vienerius metus rašo tekstus svetainėms ar elektroninėms parduotuvėms, tikėtina, kad jis jau žino nemažai su marketingu susijusių niuansų, todėl jam nereikės aiškinti, koks tekstas yra „parduodantis“, kas turi būti paminėta prekės aprašyme ir t. t.
  • Tekstų rašytojas yra pašalinis žmogus, nesusijęs su jūsų verslu ar veikla, o žvilgsnis iš šalies į jūsų svetainę dažnai yra labai gera priemonė, vertinant, kiek ji patogi vartotojui.

Kuo skiriasi komerciniai tekstai nuo grožinių?

  • Grožinio teksto tikslas yra pats tekstas. Gražiai, tvarkingai sudėliotas, įdomus, įtraukiantis, malonus skaityti.
  • Komercinis tekstas taip pat turi būti ir tvarkingas, ir įtraukiantis, bet visų pirma jis privalo būti funkcionalus. Šis tekstas yra tik priemonė jūsų tikslui pasiekti – sudominti potencialius klientus, atkreipti jų dėmesį, suteikti informacijos, paskatinti atlikti tam tikrus veiksmus (užsisakyti, užsiprenumeruoti, parsisiųsti, nusipirkti ir t. t.).
  • Tekstas svetainėje pasitinka lyg konsultantas ar vadybininkas.

 

Tekstų rašymas svetainėms – idėjos, rekomendacijos ir strategija

Tekstai svetainėms privalo būti konkretūs ir aiškūs jūsų klientams, atitinkantys SEO reikalavimus. Jei samdote tekstų rašytoją, įsitikinkite, kad jis supranta, kam tie tekstai skirti. Tikrai ne jums ir ne jam pačiam, o jūsų tikslinei auditorijai (na, ir dar Google paieškos sistemos robotukams).

Jei dar nesate šios auditorijos išsigryninę, būtinai tą padarykite.

  • Kokie potencialių klientų pirkimo įpročiai, kokios galėtų būti pajamos ir su kokiomis problemomis jie susiduria?
  • Kaip jūsų siūlomi produktai ar paslaugos gali išspręsti klientų problemas bei palengvinti jiems gyvenimą?

Klientų analizė ir poreikių išsiaiškinimas labai svarbus etapas. Nuo jo pradedama bet kokia komercinė veikla, o gauti duomenys padeda kurti tikslingą produktą ir efektyvią komunikaciją.

Kaip generuoti idėjas tekstų kūrimui?

Idėjas jūsų svetainės tekstams diktuoja tikslinės auditorijos poreikiai. Atlikite rinkos tyrimą ir išsiaiškinkite, kas galėtų būti aktualu jūsų potencialiam klientui. Taip pat kokie klausimai gali kilti apie jūsų produktus ar paslaugas. Susirašykite juos visus. Net ir tuos atsakymus, kurie atrodo savaime suprantami. Dažnai tai, kas yra savaime aišku jums, nežinoma kitiems žmonėms – ypač jei jie dar tik pradeda domėtis šia sritimi. Į kuo daugiau klausimų atsakysite, tuo didesnį klientų pasitikėjimą pelnysite.

Taip pat nebijokite kartotis ir pasakoti tą patį, ką pasakoja jūsų konkurentai. Tik darykite tai kitais žodžiais, pateikite kitokius pavyzdžius, atskleiskite savo asmeninę patirtį, dalinkitės savo klientų atsiliepimais ir jų asmeninėmis istorijomis (tik iš pradžių paklauskite, ar jie sutinka).

Kaip apskaičiuoti teksto apimtį?

Šių laikų tendencija tokia, kad dauguma interneto vartotojų tingi skaityti ilgus tekstus. Juos vargina ilgi išvedžiojimai, labiau patinka, kai iš karto einama prie esmės. Tuo tarpu Google paieškos sistema palankiau vertina didesnės apimties tekstus.

Kaip rasti tą „aukso viduriuką“, kuris tiktų ir vienai, ir kitai pusei? Visiems atvejams tinkamos teksto apimties apskaičiavimo formulės nėra. Geriausia pasirinkti 5 – 10 savo srities konkurentų, ištyrinėti, kokio ilgio jų svetainių tekstai ir apsiskaičiuoti apimties vidurkį. Jūsų tekstai neturėtų būti už jį trumpesni.

Tik prisiminkite, kad tekstas privalo būti ne tik tam tikros apimties, bet ir išpildyti kokybiško, vartotojui naudingo turinio reikalavimus! Jau geriau tegul tai bus 500 žodžių aktualaus turinio nei 1500 žodžių niekam neįdomaus pilstymo iš tuščio į kiaurą. Tekstai svetainėms – tai ne raktažodžių prikaišiota beletristika, o jūsų klientams aktuali ir naudinga informacija.

Ko iš teksto tikisi Google?

Kažkada SEO tekstai buvo rašomi tik Google paieškos robotukams. Dar ir dabar daug kas įsivaizduoja, kad SEO tekstas – tai neilgas, neįdomus ir raktiniais žodžiais „prifarširuotas“ kūrinys. Tai tikrovės nebeatitinka.

Jei norite, kad Google paieškos sistema palankiai įvertintų jūsų svetainę ir keltų ją į viršų, turinys joje privalo būti:

  • aktualus ir įdomus skaitytojui. Jei lankytojai, užklydę į svetainę, randa tenai sunkiai suprantamus, nepatogiai suformatuotus tekstus ar daug „apie nieką“ pasakojančių sakinių, jie tikrai ilgai joje neužsibus. Kuo daugiau tokių greitai pasišalinančių lankytojų, tuo prasčiau vertinama svetainė;
  • tinkamos apimties. Jau minėjome, kad Google mėgsta ilgesnius tekstus, o vartotojai mieliau skaito trumpesnius, konkretesnius. Šią priešpriešą puikiai išsprendžia kokybiškas turinys. Jūsų svetainės lankytojai tikrai perskaitys ir ilgesnį tekstą, jei matys, kad jis yra naudingas, aiškus ir konkretus, jame galima rasti išsamių patarimų bei įdomios informacijos;
  • neperkrautas raktinėmis frazėmis ir žodžiais. Raktažodžiai yra tai, ką į paieškos sistemos laukelį suveda vartotojai. Pagal raktažodžius paieška atrenka, kokias svetaines jiems siūlyti. Tačiau jokiu būdu nekaišiokite jų visur, kur tik tekste randate tinkamą vietą. Nauji Google algoritmai tai įvardins pertekliniu raktinių frazių vartojimu. Tokios svetainės paieškoje gali apskritai net nerodyti, o vėl patekti į sąrašą sunku.

Koks tekstas aktualus skaitytojui?

Visų pirma, kaip jau minėjome, svarbu suprasti, kas yra jūsų skaitytojas. Jei tai žmogus, norintis jaukiai įsikurti nuosavą būstą, pasakokite jam viską, ką tik galima papasakoti šioje srityje: kokias sienų spalvas rinktis, kokie baldai geriausi, kaip sutaupyti renkantis tapetus, kur ir kokias priemones geriausia įsigyti, kaip suderinti baldų stilių, kokie šviestuvai tinka virtuvėms, o kokie miegamiesiems ir t. t. Jei tai akvariumų mylėtojas, temos jau bus visai kitokios. Trumpai tariant, tekstų rašymas jūsų puslapiui turi virsti tikslingu patirties pasidalinimu.

Bendri patarimai turiniui:

  • kuo konkrečiau, tuo geriau. Jūsų puslapis – ne romanas ir jokie išvedžiojimai nereikalingi. Lankytojas, atsivertęs jūsų svetainę ar atskirą jos puslapį, turi iš karto suprasti, apie ką čia kalbama ir ar jam tai aktualu;
  • rašykite taip, kad visi suprastų. Jei kokį nors sudėtingą mokslinį terminą galima pakeisti paprastesniu, taip ir padarykite. Jei negalima, paaiškinkite, ką jis reiškia. Jei, pavyzdžiui, padedate žmonėms numesti svorio ar pradėti mankštintis, prisiminkite, kad tikrai ne visi jūsų potencialūs klientai žino, kas yra metabolizmas, visceraliniai riebalai ir pan. (ir jie tikrai nepuls į Google aiškintis, ką tuo norite pasakyti);
  • rašykite ne apie save, o apie tai, kuo jūs galite būti naudingi savo klientams. Jeigu lankytojas nesupranta, kuo galite jam padėti, tai visiškai nesvarbu nei kiek laiko jau užsiimate savo veikla, nei kokius diplomus turite, nei kad labai mylite savo darbą. Visus šiuos dalykus reikėtų nukelti į antrą, trečią ar net ketvirtą planą po konkrečių kliento poreikių patenkinimo;
  • kuo mažiau atsibodusių klišių ir daugybę kartų matytų frazių. Nebijokite informacijos pateikti kitaip. Jeigu visi jūsų konkurentai pasakoja, kad jų įmonėje dirba „ilgametę patirtį turintys ir savo veiklą mylintys specialistai, kasmet lankantys įvairius kursus ir besidomintys naujovėmis“, pagalvokite, kaip jūs galėtumėte pateikti visa tai įdomiau. O jei savo svetainės tinklaraštyje patalpintumėte interviu su kiekvienu iš darbuotojų?
  • tinkamai suformatuotas tekstas. Šiais laikais per savo regėjimo organus gauname labai daug informacijos. Akys dirba intensyviai, todėl jos tikrai nenorės skaityti teksto, kuris surašytas per mažu ar per daug įmantriu šriftu, jame nėra vidinių antraščių ir atskirų pastraipų. Net jeigu turinys kokybiškas ir aktualus, jį mažai kas skaitys, jei bus pateiktas akims nepatogioje formoje. Deja, būna, kad rašytojas tekstą sudėlioja pagal reikalavimus, bet į svetainę jis sukeliamas netvarkingai ir taip praranda didžiąją dalį savo vertės;
  • venkite klaidų. Tai nėra grožinė literatūra, ir pasitaiko, kad kai kurios lietuvių kalbos taisyklės čia ignoruojamos. Vis tik, kuo labiau išprususi jūsų auditorija, tuo labiau ji pastebi visokius „ko pasekoje“, „kaip taisyklė“ ir t. t. Apie tai, kad visas nosines į vietas sudėti reikia, nė nebekalbėsime.

Kaip apskaičiuojame tekstų rašymo svetainėms paslaugų kainą?

Kiekvienas tekstų rašytojas turi savas kainas, kurios priklauso:

  • nuo rašančiojo įgūdžių ir parašyto teksto kokybės;
  • nuo tekstų apimties ir jų kiekio;
  • nuo to, ar klientas pateikia pakankamai informacijos, ar jos tenka ieškoti pačiam;
  • nuo temos sudėtingumo;
  • nuo teksto paskirties (kur ir kam jis bus naudojamas).

Kainų puslapyje rasite orientacinius įkainius, kurie kinta nuo užsakymo apimties ir reikalavimų bei informacijos pateikimo.

Pardavimus skatinantys tekstai elektroninėms parduotuvėms

„Reikia parduodančio teksto, kad žmonės pirktų“, – tokių „užsakymų“ sulaukia nemažai rašančiųjų. Deja, nė vienas tekstų rašytojas niekada niekam nesuteiks užtikrintų pardavimų garantijų.

Parduodantys tekstai – šis pavadinimas kartais vis dar supainioja tekstų rašytojų klientus. Nes vien tik tekstas, kad ir kaip gerai jis parašytas, tikrai nieko neparduos už jus. Tekstas tėra viena iš jūsų pardavimų strategijos detalių. Jo paskirtis – kuo patraukliau pristatyti prekę ar paslaugą, paaiškinti, kodėl ir kam ji reikalinga bei paskatinti nusipirkti. Ar šis skatinimas suveiks? Nebūtinai.

Įvairūs marketingo tyrimai tvirtina, kad žmonės žymiai labiau linkę pirkti ne tada, kai jiems aktyviai siūloma įsigyti prekes ar paslaugas, o tada, kai gauna naudingų patarimų ir informacijos, su jais bendraujama, jie edukuojami. Taigi parduodančių tekstų rašymas iš esmės apima visus jūsų svetainėje esančius tekstus, o ne vien tuos, kuriuose pateikiami konkretūs pasiūlymai.

Skaityti daugiau...

Kas turėtų būti pristatyta prekės aprašyme?

Tai konkretų gaminį apibūdinantis tekstas. Juk jei jau žmogus perka, ar svarsto tokią galimybę, tai jis nori žinoti, ką būtent įsigyja.

Svarbu nepamiršti, kad šalia visų prekės charakteristikų būtina paminėti ir visas „šalutines“ jos naudas. Pavyzdžiui, jei tai muilas, jo tiesioginė paskirtis ir nauda yra kūno švara. Tačiau jo sudėtyje gali būti ir tokių priedų, kurie puoselėja odą, suteikia jai drėgmės, elastingumo, normalizuoja pH balansą ir t. t. Šios naudos nukreiptos asmeniškai į klientą. Gali būti ir platesnės, globalesnės naudos. Jei tai muilas, kuris pagamintas iš aplinkai draugiškų, natūraliai suyrančių žaliavų, supakuotas į pakuotę, kurioje nėra plastiko – jis tampa naudingas ne tik konkrečiam žmogui, bet ir gamtai, visuomenei, kuri nori gyventi švaresnėje aplinkoje.

Ką rašyti prekių kategorijose

Tai atskirą prekių kategoriją aprašantis tekstas. Jis ilgesnis nei konkrečios prekės aprašymas, gali siekti net apie 1000 žodžių. Jame tinka papasakoti, kaip išsirinkti asmeniškai sau tinkamą gaminį. Pavyzdžiui, jei tai muilai kūnui, galite papasakoti, kaip išsirinkti muilą, tinkamą savo odos tipui, kodėl būtent muilą, o ne dušo želė, pasidalinti patarimais, kaip naudoti, kaip laikyti muilą ir t. t. Čia galima atsakyti ir į dažniausiai užduodamus klausimus, susijusius su šiomis prekėmis (DUK) bei užkirsti kelią galimiems prieštaravimas, paneigti mitus.

Tekstų rengimas blog‘ams. Ką svarbaus reikėtų žinoti?

Jeigu nusprendėte savo svetainėje talpinti tinklaraštį (blog’ą), tai verčiau jį periodiškai pildykite. Net jei tai vyksta vieną kartą per mėnesį. Nereguliariai atnaujinamas ar apleistas tinklaraštis lankytojams kelia įtarimus, kad svetainė apmirusi ir joks veiksmas čia nevyksta.

Jei tai asmeninis ar jūsų veiklos tinklaraštis, jame dalinkitės  savo patirtimi, iššūkiais, veiklos užkulisiais, sunkumais, atradimais ir patarimais. Jei tai įmonės tinklaraštis – jame taip pat gali būti talpinami įvairūs kasdieniai pasidalinimai apie tai, kaip vyksta darbas, ką veikiate per kavos pertraukėles, kokie žmonės dirba kolektyve, kaip ir kodėl jie čia atsirado, kokios yra bendros įmonės vertybės, siekiai, tikslai ir t. t. Čia taip pat gali būti talpinami pasidalinimai apie produktų vartojimą, klientų istorijos, patarimai. Tinkamas ir įtraukiantis tinklaraščio turinys gali paskatinti susidomėjimą jūsų produktais ar paslaugomis, pasitikėjimą jumis ar jūsų veikla, padidinti pardavimus.

Tekstų rašymas – tai tikslingas procesas, kuriantis kokybišką ryšį tarp pardavėjo ir kliento.