„Mes norime SEO teksto, kad būtų įdomus ir „skanus“…“, „kokio ilgio SEO tekstą rekomenduosite“, „ar parašysite maždaug 1000 žodžių įtraukiantį copywriting pobūdžio tekstą?“ ir t.t. Neabejojame, kad ir jūs turite panašių norų ir klausimų, kuriuos lydi aiškus tikslasparduoti.

Dalis verslo atstovų abejoja ar kas nors skaito ilgus tekstus. Ir išvis ar skaito? Juk dabar niekas neturi laiko, be to, rašytinį turinį nukonkuruoja vaizdo įrašai su YouTube ar TikTok kanalais priešakyje.

Mes neneigsime vaizdo įrašų naudos, tačiau priminsime, kad žmonės vis dar ieško (ir tikrai ieškos) jiems būtinų prekių ar paslaugų Google sistemoje. Dėl to tekstas – tai pagrindinis įrankis, padedantis su atitinkamais raktažodžiais patekti į pirmuosius Google paieškų puslapius.

SEO tekstai ir straipsniai – kas tai ir kaip juos parengti?

Labai dažnai klientai prašo parengti SEO tekstus, tada mūsų pirmas klausimas – ar turite raktinių žodžių sąrašą? Labai retas, kuris turi. Raktinis žodis – tai jūsų kliento tikslas. Pavyzdžiui: „kalėdinės dovanos“, „knygos“, „juoda suknelė“, „vyriški marškiniai“, „dulkių siurblys“ ir t.t. Viskas atrodo tarsi paprasta, tačiau tekste panaudotas bendrinis raktažodis, naudojamas dar bent 10 ar 20 konkurentų, negarantuoja, kad jūs pateksite į pirmas pozicijas.

Dėl šios priežasties rekomenduojame raktinių žodžių atranką patikėti SEO specialistams, jie atlieka auditą, įvertina konkurentus ir nustato, kiek tikslinių raktažodžių reikia panaudoti rekomenduojamo ilgio tekste.

Kai jau turite šiuos duomenis, galite pateikti rašytojui, parengti tekstą patys, arba patikėti savo darbuotojui.

Kaip matote paveikslėlyje, SEO tekstas rengiamas pagal tam tikras taisykles. Jo skaitomumą lems tikslingai parinkti raktažodžiai ir informatyvus, įtraukiantis turinys. Taip pat norime priminti, kad SEO tekstai – tai svetainės ar el. parduotuvės vidinės optimizacijos proceso dalis.

Google reaguoja ne tik į raktažodžius, bet ir teksto skaitomumą – kuo daugiau žmonių juo pasidalina socialiniuose tinkluose, kuo daugiau laiko praleidžia skaitydami, tuo į aukštesnes pozicijas kylate.

SEO copywriting arba „parduodantys“ tekstai – tai du tikslai viename „produkte“

Kodėl kabutėse „parduodantys“? Nes tekstas parduoti negali, jis ne žmogus, o tik jo mintys, kurios sudomins arba ne.

SEO tekstas pardavimų erdvėje dominuoja jau ne vienerius metus, todėl dalis žmonių jį tapatina su spam‘u ar tiesiog raktažodžių kratiniu. Tokių tekstų dabar rasite nebent senuose SEO straipsnių kataloguose.

Visi SEO tekstai, kuriuos mes rengiame svetainėms, skirti klientų informavimui ir supažindinimui su paslaugomis ar prekėmis. Dalis jų, ypatingai ilgesni nei 500 žodžių, atsako į dažniausiai klientų užduodamus klausimus. Juose galima rasti patarimus, detalią informaciją apie prekes ir pan. Todėl, jei potencialus klientas ieško kažkokios jam svarbios prekės ar paslaugos, bet mažai apie ją žino, perskaitys įvairius informacijos šaltinius ir atsiliepimus.

Tačiau toks SEO tekstas nėra copywriting pobūdžio. Juo gali tapti tik tada, kai pasitelkiamas marketingas. Dėl to į pagalba turi ateiti ir rinkodaros specialistas. Jo užduotis įvertinti reikiamą rinkos segmentą, įvardinti kas yra pagrindinis klientas (amžius, įpročiai, socialinis statusas ir t.t.), apgalvoti jo kelią iki jūsų ir tik tada pateikti aiškias rekomendacijas bei komunikacijos planą.

Rašytojas, gavęs SEO ir rinkodaros specialistų pateiktus duomenis, juos pritaiko tekste. Dažniausiai SEO copywriting stiliaus turinys formuojamas pagal pasirinktas formules.

Landing page „parduodantys“ tekstai

Tai vieno puslapio svetainės arba atskirai jose suformuotas puslapis, skirtas konkrečiam pasiūlymui ir pardavimui (konvertavimui). Čia SEO jau nėra reikalingas, nes reikia fokusuotis į kiekvieną sakinį ir žodį, skatinantį įsigyti prekę ar paslaugą. Šis darbas atliekamas marketingo specialistų ir rašytojų.

Parengė Rūta Steponavičienė